Francia Riviéra, 5. nap: St. Tropez

Norbert ezt a programot várta a leginkább. A Pampelone strand miatt teljesen bezsongott. Az indulás előtti órákban ezt bömböltettük a bungalow-ban:

Nem mintha bármelyikünk is odalenne a remix-es hipp-hopp dalocskákért, pusztán azért, mert elhangzik benne, hogy welcome to St. Tropez. Reggel már én is izgatottan vártam azt a nagyon különleges strandot. Az én szívem még mindig Nizzában van, de azért, persze, kíváncsi vagyok a Lütyő (Louise de Funes) filmek városára. Megvan a csendőrség?

St Tropez kicsiny városkája is jellegzetesen francia riviérás: szűk, macskaköves utcácskák. Egyszóval: bájos. Az egyik kávézó előtt Brigitte Bardot képét látjuk. Itt játszódott az az 1956-os És Isten megteremté a nőt című film, amivel Brigitte Bardot befutott, és mintegy St. Tropez-nak is kedvezett a hírverés. St. Tropez amúgy kedvelt üdülőhely a hírességek számára: végig lehet shoppingolni, ha van elég pénzed, de amúgy kellemes, meghitt városka, nem tolakodó. Híres a boráról is, odafelé úton gyönyörű szőlőst láttunk.

Elsőként a Citadellába megyünk, onnan csodálatos a kilátás. Meg lehet ezt szokni valamikor: hogy mindenhonnan ennyire elkápráztató a kilátás?

Sétálgatunk a városban, és persze, fotózkodom Lütyővel. Nem túl autentikus módon pizzát eszünk egy kikötő melletti helyen. Én nutellásat. Összeragad a szám tőle.

Délelőtt 11 óra van, rekkenő hőség, 35 fok, úgyhogy nagyon örülök, hogy Pampelone felé vesszük az irányt.

A fürdőfalu homokos tengerpartja, vitorlásversenyei, és persze a hírességek miatt annyira felkapott.

Imádom, hogy végre nem kavicsos a tengerpart. A tenger azúrkék és áttetsző zöld színű. Simán begyalogolok, nagyon kellemes hőmérsékletű. Az egész napomat el tudnám képzelni itt, a vízben ülve. Szemezgetünk Norberttel a jet-skivel, talán később kipróbáljuk. Kicsit sétálunk a parton (nem is kicsit!): a part több szakaszra van feldarabolva. Nincsenek éles határok, de észreveszed, ha átléptél egy szakaszt: az egyik részen jet-skisek, vízi ejtőernyősök vannak, de két szakasszal arrébb nudista stranddá alakul minden. Tényleg elképesztően szép ez a strand!

Sajnálom, hogy nem maradhatunk tovább, több órát még, több napot is akár.

Este a szálláson életemben először eszem csigát és békacombot. A csigát egy tenyérnyi nagyságú tálban hozzák ki, a tálban körkörösen kis mélyedések vannak, abban helyezkednek el a csigák. Úgy néznek ki, mintha gombák lennének. Kiveszem villával az egyiket, az alatta, a mélyedésben lévő fűszeres szószt felitatom kenyérrel, majd bekapom a csigát. Finom. A békacomb is finom. Megállapításom: szeretem a francia konyhát. A kempingben elég baráti árak vannak: 22 euró egy menü, ebben benne van az előétel (csiga), a főétel (békacomb körettel, és a desszert (citromos torta fagyival). Nagyon jól főznek!

Vacsi után a Barátainkkal zenés-táncos görbe estét csapunk a kemping szórakoztató részlegén. Élő zene szól, röhögünk, ők söröznek, én borozom, táncolunk.

Arról beszélgetünk az asztalnál, hogy eddig minden nap eszméletlenül jó volt. És tényleg! Minden nap annyira tökéletes volt eddig, hogy azt hiszem, közel járok ahhoz, hogy kijelentsem: ez életem legjobb nyaralása. Majd a holnapi Monaco után meglátjuk…